BMW برای عرضه خودروهای خودران عجله نخواهد کرد

BMW رویکرد محتاطانه ای را برای فناوری خودروهای خودران در پیش گرفته است و ایمنی و هویت برند را به جای پرش به این بخش از بازار در اولویت قرار داده است. در حالی که تسلا چند سالی است که سیستم “کاملا خودران” خود را راه اندازی کرده است، BMW بر توسعه تدریجی و آزمایش کامل این فناوری قبل از اینکه به طور گسترده در دسترس باشد اصرار دارد.

انجمن مهندسان خودرو شش سطح از رانندگی مستقل را تعریف می کند که از کمک راننده اولیه (سطح صفر) تا رانندگی کاملاً خودمختار (سطح 5) را شامل می شود. در استرالیا، سیستم‌های سطح 2 بالاترین سطح موجود هستند و اکثر مدل‌های بی‌ام‌و اکنون به این سطح مجهز شده‌اند، از جمله دستیار حفظ خطوط و کروز کنترل تطبیقی ​​با نظارت راننده.

در برخی بازارهای خارج از کشور، BMW سری 7 عملکرد سطح 3 اختیاری را ارائه می دهد. سطح سوم امکان رانندگی بدون هندز در سرعت های کم بزرگراه را فراهم می کند. سیستم رانندگی کاملاً خودمختار تسلا، علی‌رغم نامش، در سطح ۲ طبقه‌بندی می‌شود، اگرچه می‌تواند سناریوهای رانندگی شهری را مدیریت کند.

BMW در حال نظارت بر خودروهای خودران رقبای خود است

دکتر فالک شوبرت، رئیس سیستم های پیشرفته کمک راننده BMWتاکید کرد که این شرکت بر رقبای خود نظارت می کند اما همیشه ایمنی را در اولویت قرار می دهد. نقشه راه این شرکت شامل سیستم “سطح 2 پلاس پلاس” است. Level 2 Plus Plus قادر است پس از آزمایش‌های شبیه‌سازی‌شده و واقعی در شهر از آدرسی به آدرس دیگر رانندگی کند.

ایجاد تعادل بین رانندگی خودکار و ارائه رانندگی لذت بخش همچنان یک چالش است. شوبرت گفت BMW باید در مورد سازگاری فناوری خودران با تصویر برند تجدید نظر کند. او سناریوهایی را پیشنهاد کرد که در آن رانندگی خودران می تواند مکمل رانندگی لذت بخش باشد نه جایگزینی. با این حال، وی تاکید کرد که سطوح بالاتر فناوری خودران مانند سطح 4 و سطح 5 برای خودروهای شخصی دور از دسترس است. برنامه های فعلی سطح 4، مانند تاکسی های بدون راننده Waymo، از نظر هزینه، نگهداری و دوام حسگر با چالش هایی روبرو هستند. این چالش ها از پذیرش گسترده آنها جلوگیری می کند.

سری 7

BMW برای بسته سطح 3 خود در سری 7 6000 یورو دریافت می کند که همان سیستم تسلا است. با این حال، شوبرت تردید دارد که مشتریان مدل‌های پایین‌رده BMW چنین بهای سنگینی را بپردازند. به همین دلیل، فناوری پیشرفته خودران تنها به خودروهای لوکس محدود خواهد شد. در نهایت استراتژی BMW محاسبه می شود. ابتدا ایمنی مهم است و به دنبال آن عرضه تدریجی در حالی که با هویت برند سازگار است. این استراتژی حتی اگر به معنای عقب ماندن از تسلا در بخش خودروهای خودران باشد، پیش خواهد رفت.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید