به گفته رسانه های داخلی اتومبیل ، سایپا قصد دارد تولید شاهین پلاس را از ماه سپتامبر آغاز کند. این خودرو از مشخصات فنی مشابه با پارس Khodro NOA استفاده می کند. اتومبیل معروف به رعد و برق ایران. اگر Shahin Plus موفق SAIPA باشد ، این خودرو احتمالاً گرانترین محصول این شرکت با گیربکس خواهد بود.
تولید و عرضه Hawk+ Gear پس از آن صورت گرفت که SAIPA منجر به عملکرد ضعیف در ارائه هاوکس به مشتریان در ماه های اخیر شد. پس از انتشار محدود Falcons Automatic ، این شرکت تصمیم به راه اندازی Automatic Frock با پیشران و گیربکس های مختلف گرفت.
اکنون به نظر می رسد که Hawk G به آرامی خط تولید شرکت را حذف کرده و دنده هاوک+ را جایگزین می کند. البته ، ما نباید در مورد عملکرد خودروسازان ایرانی زودتر قضاوت کنیم. تولید Gl یا Gl Hawk با M15TC ممکن است در مقیاس محدود ادامه یابد.
مشخصات و ویژگی های فنی
مانند نسخه اتوماتیک خودرو ، شاهین پلاس از موتور چهار لیتری 4.3 -Liter ME16 استفاده می کند. این پیشرانه به طور طبیعی تنفس یک نسخه ایرانی از پیشران EC5 Peugeoren است. این پیشرانه توسط ایران Khodro ، Tu5 Plus در تارا و رانا پلاس نصب شده است. حداکثر بازده پیشرانه ME16 به 2 اسب بخار و 2 نانومتر گشتاور می رسد.
یک گیربکس دستی پنج نفری شبیه به پارس NOA نیز در شاهین دنده استفاده شده است. این گیربکس دارای کد فنی متفاوتی با جعبه دنده Hawrper G است. در Hawk G و Gl Hawk ، از گیربکس پنج عیار با اتومبیل های Brilliance استفاده شد. سایر قسمت های فنی The Hawk Plus با Falcon مشترک است.
سایپا هنوز کاتالوگ Hawk+ Gear را منتشر نکرده است ، اما می توان انتظار داشت که ویژگی های زیر را مشاهده کنیم:
فرمان کمکی برقی ، استارت دکمه ، آفتابگردان ، آنتن کوسه ، آنتن کوسه ، تزئینات داخلی چرم مصنوعی ، کنترل کروز و محدودیت سرعت ، سنسور نور ، تهویه اتوماتیک ، سیستم کنترل پایداری برقی (ESP) ، سیستم کنترل حرکات سربالایی (HSA) ، دو کیسه هوا ، پارک ، سنسور پارک و سنسور دوربین.

ما انتظار داریم که Hawk+ Gear در محدوده قیمت بین G و Tara Gear V1 Plus به بازار عرضه شود. بنابراین ، قیمت این خودرو با شرایط فعلی بازار بین 1 تا 5 میلیون دلار تعیین می شود.