سید جعفر شکرگذاری هاشمی ، رئیس کمیسیون مدنی و حمل و نقل شورای شهر تهران ، یکشنبه ، 21 فوریه 1403 ، برنامه ترافیک 1404 را اعلام کرد. به گفته وی ، نرخ پایه برنامه ترافیک تهران در سال 1404 با 36.8 درصد افزایش یافته و به 102.600 تومن افزایش یافته است.
هاشیمی در حاشیه جلسه شورای شهر و در مورد افزایش نرخ برنامه ترافیک تشکر کرد:
“با توجه به ماهیت این مناطق ، میزان واقعی وسایل نقلیه شخصی در این مناطق ، ضرورت بازدارندگی عوارض تحمیل می شود و نیاز به کاهش ورود وسایل نقلیه شخصی به این مناطق بیشتر از نرخ تورم اعلامیه است. علی رغم این توضیحات و با توجه به اعتراض قانونی ، برای اعلام سیاست خود در مورد استفاده از کلیه ظرفیت ها برای مدیریت تقاضای سفر و ایجاد تقاضا به حمل و نقل عمومی. با رشد 36.8 ٪ در مقایسه با 1403. “
به گفته رئیس کمیسیون مدنی و حمل و نقل شورای شهر تهران ، تنها 2 ٪ از اتومبیل های تهران حق ورود به برنامه ترافیک را دارند. 98 ٪ دیگر از مردم تهران به دلیل مشکلات برنامه ترافیک و محدودیت های آن نمی توانند وارد محدوده پروژه شوند.
موضوع بحث برانگیز محدودیت ترافیک در تهران در تهران
شکرگذاری هاشیمی در پاسخ به مسئله محدودیت اتومبیل های پلاک شهر در تهران از این حرکت دفاع کرد. به گفته وی ، عوارض یکی از ابزارهای مدیریت ترافیک برای مدیران است. اگر عوارض هر شهر در همان شهر دریافت نشود ، در شهرهای دیگر دریافت نمی شود. این منجر به سوء استفاده از قانونگذاران می شود. دولت باید این مسئله را برای بهبود برخی از این آشفتگی ها حل کند. عدم وجود برنامه ترافیک تهران در سایر شهرهای این کشور منجر به سوءاستفاده و تخلف گسترده در تهران شده است.